Studio Warsztatu Teatralnego Wierzbak Plus - Artur Szych Nieinstytucjonalny Teatr Zawodowy


Idź do treści

Menu główne:


Elementy treningu scenicznego.

Studio Warsztatu Teatralnego -INFORMACJE

Program autorski - Artur Szych.

Dla kogo.


Z programu skorzystać mogą osoby myślące w kategoriach poza teatralnych, majace świadomość potrzeby wykorzystania technik scenicznych w życiu zawodowym. Przykładowo dla aktora przestrzenią pracy jest scena teatralna, dla nauczyciela - wykładowcy - sala wykładowa, dla sprzedawcy, prezentera produktu... miejsce i kontekst w jakim działa.

Dlatego mowa o treningu scenicznym a nie tylko aktorskim.


Propozycja "treningu scenicznego" może być także potraktowana jako pierwszy krok w kierunku tworzenia zorganizowanej grupy teatralnej, która zechce pracować w oparciu o poznane w czasie zajęć zasady.


Celem warsztatu jest skonfrontowanie uczestników z metodami pracy aktorskiej i pokazanie im ćwiczeń, które po ukończeniu tego cyklu w znacznym stopniu wzmocnią ich osobistą autoprezentację przed widzem oraz świadomość sceniczną.


Podstawami proponowanych "Elementów treningu scenicznego" są tematy obejmujące:


- Rozwijanie świadomości ciała, gestu i słowa.
- Kształtowanie świadomości scenicznej.
- Podstawowe zadania aktorskie.
Zajęcia prowadzone wg modułu: (A) + (B)


Moduł A
Tworzenie osobistych i grupowych relacji do przestrzeni scenicznej i widowni.

I. Zagadnienie relacji między przestrzenią sceniczną a widownią.

1. Ja - solista:
a) - ja, solista - sam,
b) - ja i partner - duet,
c) - ja i zespół - grupa.

2. My - grupa, zespół:
a) - my, jako jedna grupa,
b) - my, jako relacje między grupami,
c) - my, wobec solisty.

II. Wprowadzenie do gier dramatycznych, ćwiczenia parateatralne.
a) Wizualizacja, rozwijanie wyobraźni wewnętrznej i scenicznej.
b) Improwizacja - wolna i na zadany temat.
c) Duplikacja - umiejętność wielokrotnego powtórzenia działania.

III. Przedmiot jako znak, rekwizyt, postać sceniczna.
a) Przedmiot jako postać sceniczna, gra z przedmiotem jako partnerem.
b) Rekwizyt.

Moduł B
Tworzenie osobistej relacji między umysłem a sprawnością ciała.


IV. Trening artykulacyjny.
a) Oddechowy.
b) Głosowy.
c) Regeneracyjny.

V. Trening usprawniający ciało i psyche.
a) Energetyzujący.
b) Relaksacyjny.

VI. Mowa ciała.
Zagadnienia z punktów od I do V w zawodowym i prywatnym świecie pozascenicznym.



Program może być realizowany w systemie zajęć indywidualnych lub grupowych.

Organizuję także kompleksowe zewnętrzne warsztaty - także kilkudniowe - dla grup zorganizowanych.



Powrót do treści | Wróć do menu głównego